حسن سلطانی
حسن سلطانی
واکنش مشتریان در شرایط نارضایتی
مقالات

واکنش مشتریان در شرایط نارضایتی

واکنش مشتریان در شرایط نارضایتی
مقالات

واکنش مشتریان در شرایط نارضایتی

از آنجا که مصرف کنندگان ، نارضایتی خود را به دوستان و آشنایان اعلام می کنند . بروز نارضایتی می تواند منجر به از دست رفتن فروش های آینده شرکت به مصرف کننده و همه افراد مرتبط با وی گردد.

زمانی که مصرف کننده ناراضی است مناسب ترین پیامد برای شرکت آن است که فرد نارضایتی خود را منتقل کند . این نارضایتی درباره مشکلات موجود به شرکت هشدار می دهد تا اصلاحات لازم را انجام دهد.

 

اما در اینجا می خواهیم گزینه های اصلی که پیش روی مصرف کننده ناراضی وجود دارد را مطرح نماییم.

درحالت نارضایتی مصرف کننده دو اقدام می تواند انجام دهد : ۱-بروز واکنش   ۲-عدم بروز واکنش

عکس العمل مشتریان در شرایط بروز واکنش نارضایتی به اشکال زیر می باشد :

۱- مصرف کننده از  تولید کننده یا فروشنده شکایت می کند .

۲-عدم خرید محصولات و خدمات از فروشگاه

۳-تبلیغات دهان به دهان منفی

۴-شکایت کردن به نهادهای خصوصی یا دولتی

۵-انجام قعالیت های قانونی و حقوقی واکنش به نارضایتی

۶-تبلیغات منفی در شبکه های اجتماعی

 

 

اما اگر مشتری ناراضی از خود واکنشی بروز نشان ندهد نگرش منفی و نامناسب نسبت به کالا و خدمات تولید کننده یا فروشنده پیدا خواهد کرد.

بازاریابان باید تلاش نمایند که نارضایتی مصرف کنندگان را به حداقل برسانند و درصدی از نارضایتی ایجاد شده را به شکلی موثر حل کنند.

 

 

نوشتن نظر