برای ورود به هر بازاری باید اطلاعات مناسبی بدست بیاورید ، برای این کار نیاز به یک راهنما و مشاوری کنار خود دارید تا جلوی تصمیمات اشتباه و زیان آور را گرفته و رهنمودهای مناسبی ارایه دهد ، از این رو ما چک لیستی طراحی کردیم تا بتوانید قبل از ورود به بازار پاسخ سوالات را از طریق تحقیقات بازار بدست آورده و از آن استفاده نمایید.
چک لیست اطلاعات بازار
اطلاعات بازار باید به شما موارد زیر را بگوید:
اندازه بازار ؟ وسعت بازار ؟
بخش بندی / ساختار آن چگونه است ؟
مشتریان اصلی چه کسانی هستند؟
توزیع کنندگان اصلی چه کسانی هستند ؟
محصولات اصلی فروخته شده کدامند ؟
آیا بازار بالغ است ؟
یک بازار اشباع شده ؟
کانال های توزیع کدامند ؟
روش های ترویجی کدامند ؟
چه انواعی از ترویج بیشتر رایج است ؟
وضعیت انحصار ؟
مشکلات مالیات ، عوارض و گمرک؟
استانداردهای محصول ؟
کپی رایت ؟
محصولات جدید در حال توسعه کدامند ؟
ادامه دارد …………….