مدیریت فروش
آنچه تولید میشود، درنهایت باید به فروش برسد به عبارت دیگر تمام فعالیتهای گوناگونی که در سازمان صورت میگیرند باید به ایجاد یک جریان درآمدی منتهی شوند، در غیر اینصورت تمام زحمتها و تلاشهای صورت گرفته بیثمر خواهند ماند.
مدیریت فروش یکی از بهروزترین و موردنیازترین مشاغل دنیا است، و همیشه بازار کار دارد. زیرا تا زمانی که مصرف هست تولید و فروش نیز وجود دارد.
امروزه به دلیل کمبود مدیران فروش خبره ما با معضل تعطیلی بنگاههای اقتصادی روبهرو شدهایم، برندها یکی پس از دیگری جایگزین هم میشوند و هیچ منطقه امنی وجود دارد.
راه برونرفت از این شرایط آموختن و بکار گیری دانش نوین مدیریت فروش میباشد. در حوزه مدیریت فروش تفکرات مختلفی وجود دارد و هنوز بسیاری از سازمانها تفاوت بازاریابی و فروش را نمیدانند و چه بسا تفاوت مدیریت فروش حرفهای با مدیریت فروش سنتی را هم نمیدانند!
ملموسترین دستاورد هر کسبوکاری فروش و درآمد است.