حسن سلطانی
حسن سلطانی
قیمت گذاری تخفیفی
تبلیغات

قیمت گذاری تخفیفی

قیمت گذاری تخفیفی
تبلیغات

قیمت گذاری تخفیفی

بیشتر شرکت ها با استفاده از این روش قیمت گذاری به طور موقت قیمت محصولات خود را کمتر از فهرست قیمت ها یا بعضا کمتر از بهای تعیین شده تعیین می کنند. مهمترین دلیل استفاده از این روش ایجاد فوریت و هیجان در خرید برای مشتریان است .قیمت گذاری تبلیغاتی  اشکال مختلفی دارد.

 

 

جالب است بدانید برخی از  فروشگاه ها قیمت معدودی از محصولات را به عنواناقلام قربانیکاهش می دهند زیرا انتظار دارند با این روش می توانند مشتریان بیشتری جذب نمایند که بواسطه این جذب شدن آنها از سایرمحصولات نیز خرید نمایند.

 

بعضی از فروشگاه ها نیز از قیمت گذاری دیگری موسوم بهقیمت گذاری رویداد و مناسبت های خاص استفاده می نمایند ، از همین روست فروشگاه های بزرگ دولتی در آستانه دهه فجر ، ماه رمضان ، تخفیفات متنوعی را ارایه می دهند .

 

 

بسیاری از تولید کنندگان برای مشتریانی که در طول یک بازه معینی کالا را خریداری می نمایند تخفیف نقدی ارایه می دهند.

اهم تخفیفات نقدی که تولید کنندگان در صنایع مختلف ارایه می دهند شامل : وام های کم بهره ، ضمانت های طولانی مدت یا تعمیر و نگهداری رایگان است .

البته قیمت گذاری تخفیفی می تواند تاثیر معکوس نیز داشته باشد .
استفاده بیش از حد از این قیمت گذاری باعث می شود 
مشتریان “سودجو”همواره منتظر حراج ها و پروموشن های شرکت بمانند که انهم بسیاری از برندهای مطرح ایرانی امروز در بازار اسیر این روش ها شده اند زیرا واسطه ها خریدهای خود را در طول سال به تعویق انداخته تنها در پروسه جشنواره ، طرح های تخفیفاتی خرید می نمایند که این امر مصیبتی است بس گریه دار برای یک برند ….

البته ناگفته نماند اگر از این ابزار به درستی استفاده شود روش مناسبی برای فروش سریع و خالی کردن انبار خواهد بود .

 

پرفروش باشید…

 

 

 

 

نوشتن نظر