حسن سلطانی
حسن سلطانی
مدیریت فروشگاه
مدیریت بازار

مدیریت فروشگاه

مدیریت فروشگاه
مدیریت بازار

مدیریت فروشگاه

اساسا یک فروشگاه زنجیره ای از چندین فروشگاه خرده فروشی تحت مالکیت مشترک و متمرکز تشکیل میشود.
وظایف و کارکردهای عمده یک فروشگاه زنجیره ای (خرید،تبلیغات، اجاره و غیره) توسط یک واحد فرماندهی مرکزی یا یک مدیریت مرکزی کنترل میشوند.

مدیریت فروشگاه زنجیره ای یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه قرار گرفته است  ، طبق بررسی های انجام شده ما منبع اطلاعاتی داخلی خاصی در این حوزه پیدا نکردیم. بنابراین سعی می شود موضوعات مختلف در این حوزه را بصورت مختصر مطرح نماییم.

اساسا مدیران فروشگاه های زنجیره ای علاوه بر انجام وظایف اصلی یک مدیر (برنامه ریزی ، سازمان دهی ، رهبری ، کنترل ) نسبت موارد ذیل دقت لازم را در نظر داشته باشند .

 

 

مکان یابی فروشگاه:

باور بفرمایید مهمترین اصل در موفقیت یک فروشگاه محل فروشگاه ، محل فروشگاه ، محل فروشگاه می باشد.

 

مدیریت زنجیره تامین  و انبارداری:

باید مشخص کنیم بازار هدف ما کجاست و با چه تامین کننده های مایل به همکاری هستیم و نحوه انبار داری …از نظر دور نگه نداریم .

 

مدیریت گردش کالا :

گردش کالا را به  شانس و اقبال واگذار نکنید بلکه برایش برنامه داشته باشید .

 

 

تکنیک های قیمت گذاری :

دقت کنید قیمت با مشتری صحبت می کند از تکنینک های مختلفی استفاده کرده و با مشاوران در این حوزه مشورت نمایید.

چیدمان و بازار پردازی :

اصول مرچندایزینگ را فرا گرفته و از آن بهره ببرید برای محصولات مختلف روش های متفاوت چیدمان وجود دارد.

 

مدیریت ارتباط با مشتری :

سناریو نقشه سفر مشتری خود را طراحی کنید و تلاش کنید محیط مناسبی برای بازدیدکنندگان فراهم آورید.

مدیریت خدمات با مشتری :

سه نوع خدمت را برای مشتری در نظر بگیرید ( خدمات پس از فروش ، خدمات حین فروش ، خدمات پسازفروش)

مدیریت بازاریابی و تبلیغات :

بازاریابی و تبلیغات مبحث جدیدی نیست ، تنها اشاره می کنیم کلیه هزینه های انجام شده در این حوزه را به چشم سرمایه گذاری ببینید.

 

 

 

نوشتن نظر