زمانی که با مشتری خود حرف می زنید ، سرحال باشید نه اینکه طوری مذاکره انجام دهید که انگاری رغبتی ندارید. این کار احتمالا برای فروشندگان تازه کار دشوار باشد .
باور بفرمایید مشتریان امروزی به قدری اخبار شکست و منفی …شنیده اند که دلشان پر است بنابراین آنها نیز دوست دارند با افرد سرحال مراوده و همکاری داشته باشند.
حال سوال می پرسید که چگونه سرحال باشیم ، بسیار خب از فرمول زیر تبعیت نمایید :
قبل از ورود به مغازه مشتری نفس عمیقی بکشید.
زیاد به میز مشتری نزدیک نشوید .(البته به مشتری و محیط مذاکره دارد ، حد فاصل را رعایت نمایید)
سر و چانه اتان را بالا نگه دارید(قرار است به مشتری نان برسانید)
به خودتان تلقین کنید دارای مهارت بالایی هستید.
سپس مذاکره را آغاز و محصولات یا خدمات یا شرایط همکاری ….را معرفی نمایید.
طبعا در بین مذاکرات فروش سوالاتی ردو بدل می شود ، سعی کنید با کمال خونسردی پاسخ دهید و اگر جواب آن را نمی دانستید صادقانه بگویید نمی دانم !
البته می دانم سرحال ماندن در تمام مذاکرات فروش روزانه امر بسیار مشکلی است اما شما می توانید با خود قراری بزارید که حداقل روزی در ۵ مذاکره سرحال باشید و این حالت را از دست ندهید ، سپس هر هفته به رکورد خود را افزایش دهید البته در این حوزه تکنیک های مختلفی وجود دارد که حتما در مطالب بعدی به آنها اشاره خواهیم نمود.
پرفروش باشید….