حسن سلطانی
حسن سلطانی
بازاریابی کودکان
مدیریت بازار

بازاریابی کودکان

بازاریابی کودکان
مدیریت بازار

بازاریابی کودکان

کودکان بخش بزرگی از بازار را در دنیا تشکیل می دهند . تحقیقات نشان می دهد همه ساله کالاهای زیادی برای کودکان خریداری می شود ، علاوه براین کودکان در بسیاری از خریدهای والدین خود تاثیر گذارند .

باور بفرمایید وفاداری به برندها از کودکی آغاز می شود ، لذا جای تعجب نیست که بسیاری از بازاریاب ها به صورت جدی در تلاش هستند تا بر روی کودکان تاثیر بگذارند و آنها را جذب نمایند .

البته بازاریابی برای کودکان تا حد زیادی با اخلاقیات عجین شده است زیرا کودکان توانایی محدودی در پردازش اطلاعات و اتخاذ تصمیم آگاهانه دارند ، و خیلی سریع تحت تاثیر فعالیت بازاریابی و تبلیغاتی قرار می گیرند.

از معضلاتی که بعضا تبلیغات می تواند در بچه ها ایجاد نماید ممکن است منجر به شکل گیری رفتارها و ارزش های نامناسبی در خرید کودکان شود به تبع آن در خانواده تعارض ایجاد کنند .

توصیه می شود بازاریابان تمام فعالیت های تبلیغاتی خود را به دور از مشکلات اخلاقی انجام دهند .

تمامی عناصر بازاریابی (محصول ، قیمت ، توزیع، ترویج،  افراد، فرآیندها، شواهد فیزیکی )باید توانایی و قابلیت کودکان را در نظر بگیرد . یکی از مسایلی که شرکت ها باید به آن توجه نمایند برقراری ارتباط با کودکان با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی است .

ابزارهایی همچون : مجلات کودکان ، سی دی آموزشی ، بازی ها ، سرگرمی  از جمله راه هایی برای تاثیر برکودکان است .

بعلاوه امروزه بسیاری از کودکان از اینترنت استفاده می کنند…..

 

 

 

 

نوشتن نظر