حسن سلطانی
حسن سلطانی
شرح وظایف مدیر انبار
مدیریت بازار

شرح وظایف مدیر انبار

شرح وظایف مدیر انبار
مدیریت بازار

شرح وظایف مدیر انبار

مدیریت انبار، فرآیندی است که به وسیله آن فعالیت‌های فردی و گروهی به منظور تحویل گرفتن، نگهداری و تحویل دادن هر گونه کالا و اجناس و کنترل موجودیهای انبار را در جهت اهداف مشترک سازمانی، همسو و هماهنگ و هدایت می‌نماید ».

لذا لازم است مدیریت انبار صرفنظر از انجام وظایف و تکالیف اداره انبارها که ناشی از انجام مراحل و اصول انبارداری می‌باشد به عنوان یکی از مدیران در سطوح مدیریتی سازمان وظیفه یک مدیر را در اداره امور انبار انجام دهد

  • درک خط مشی کیفیت و همسو نمودن فعالیت‌های واحد در رابطه با آنها
  • تدوین اهداف و برنامه واحد انبار و پیشنهاد آن به مدیریت ارشد
  • همکاری در شناسایی ریسک‌ها و فرصت‌های فرآیندهای سازمان و تلاش در جهت کنترل آنها
  • پایش و اندازه‌گیری فرآیند انبار و ارائه به نماینده مدیریت ایزو.
  • درخواست اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه جهت حذف عدم انطباقهای بالفعل و بالقوه
  • تعیین میزان اثربخشی آموزشی دوره‌های آموزشی پرسنل آموزش‌دیده واحد انبار.
  • تعیین نیازهای آموزشی کارکنان و اعلام به واحد آموزش.
  • نظارت بر محل قرنطینه کالاها در انبار
  • رسید موقت کالای خریداری و هماهنگی با واحد تصدیق‌کننده جهت تصدیق کالای خریداری در زمان ورود به انبار
  • اعلام برگشت از خرید به واحد خرید جهت عودت کالا به تأمین کننده
  • تأیید سند رسید ورود کالا و ارسال نسخ به امور مالی و خرید
  • تکمیل سندهای حوله انبار و تحویل اجناس درخواستی به درخواست‌کننده.
  • تحویل کالا به درخواست‌کننده و یا ارسال به محل درخواستی
  • تعیین نقطه سفارش کالاها با هماهنگی بامدیر برنامه‌ریزی
  • محافظت از اقلام موجودی انبار و پاسخگویی به مراجعین انبار
  • کنترل و نظارت بر انبار ازنظر چیدمان اجناس و نظافت و رعایت ایمنی
  • کنترل و نظارت بر کدینگ کالا در انبار
  • کنترل و نظارت بر شناسایی کالاها در انبار (به عنوان مثال : نظارت بر قابل شناسایی بودن کالاها از طریق نصب برچسب یا کارت شناسایی بر قفسه های انبار)
  • کنترل فیزیکی مستمر انبارها ازنظر مقدار و تعداد از طریق شمارش موردی و مطابقت با کاردکس مربوطه و سیستم نرم‌افزار انبار و پیگیری رفع مغایرت احتمالی
  • نظارت بر دریافت اموال مشتری و محافظت و مراقبت از آن در انبار.
  • ممیزی و نظارت بر شرایط محیطی نگهداری کالا در انبار
  • اطلاع کالاهای نامنطبق ناشی از شرایط نگهداری انبار به مسئولین مربوطه جهت تعیین تکلیف آن
  • تحویل کالای امانی به درخواست‌کننده و نظارت بر ورود و خروج آن در انبار
  • نظارت بر تکمیل کلیهفرم های انبار از قبیل رسیدها و حواله‌ها و …
  • هماهنگی لازم با امور مالی شرکت در خصوص کنترل موجودی‌ها و غیره
  • هماهنگی جهت انبارگردانی دوره‌ای و نظارت بر اجرای آن.
  • نظارت بر انبارگردانی دوره‌ای.
  • نظارت بر فعالیت‌هایانباردار
  • انجام سایر وظایف محوله از سوی مدیر عامل و……

 

نوشتن نظر