حسن سلطانی
حسن سلطانی
مزیت های آگاهی از برند
برند

مزیت های آگاهی از برند

مزیت های آگاهی از برند
برند

مزیت های آگاهی از برند

مزیت های ایجاد سطح آگاهی بالا از برند در ذهن مصرف کنندگان به سه دسته کلی تقسیم می شوند :

مزیت های ناشی از یادگیری :

 

 

آگاهی از برند برشکل گیری و قدرت تداعیات ذهنی تاثیرمی گذارد و به این ترتیب در تصویر ذهنی مصرف کننده از برند موثر است . برای ایجاد تصویر ذهنی مناسب از برند ، بازاریابان باید بتوانند قبل از هرچیز گره اطلاعاتی در حافظه مصرف کننده ایجاد نمایند .
باور بفرمایید اگر عناصر مناسبی انتخاب شده باشند این کار به سادگی انجام می شود .

مزیت ناشی از تامل :

 

مصرف کنندگان باید هنگام خرید به برند توجه کنند تا بتوانند با تاثیر آن بر ارضای نیازهای خود ، آن را انتخاب کنند.
ارتقای سطح آگاهی مصرف کننده از برند ، احتمال قرارگرفتن آن برند را در مجموعه برندهای مورد تامل فرد افزایش دهد زیرا تحقیقات نشان می دهد مصرف کنندگان به ندرت تنها به یک برند وفادارند بلکه مجموعه ای از برندها را در ذهن خود دارند .

مزیت ناشی از انتخاب :

 

مصرف کنندگان در بسیاری از تصمیمات خرید فقط برندهای آشنا و معتبر را مورد برررسی قرار می دهند . براین اساس در شریط اتخاذ تصمیم با میزان درگیری ذهنی اندک ، دست کم سطح آگاهی از برند برای انتخاب محصول کافی است ، حتی اگر فرد هیچ نگرشی نسبت به آن نداشته باشد .

 

برگرفته از کتاب مدیریت استراتژیک برند
اثر کوین لین کلر
ترجمه عطیه بطحایی

 

 

 

 

 

نوشتن نظر