حسن سلطانی
حسن سلطانی

در قلب هر شرکت موفقی یک محصول یا سبد محصولات موفقی وجود دارد .
در بازارهای رقابتی که بخش خصوصی چابکی دارند ، استراتژی  طراحی محصول به یک عامل بسیار قدرتمند برای متمایز کردن و جایگاه یابی محصولات و خدمات شرکت ها تبدیل شده است . دراین بازارها به دلیل بالا بودن نرخ تغییر و تحولات قیمت خوب دیگر مزیت نیست . بلکه طراحی محصول برای دستیابی به مزیت رقابتی به شرکت ها کمک می کند .

اساسا طراحی محصول یعنی ویژگی های کلی ای که بر ظاهر ، حس و عملکرد محصول تاثیر می گذارد .

امروزه طراحی محصول در خدمات خرده فروشی ، پوشاک، محصولات بسته بندی شده ، بسیار تاثیر گذار است .

طراح یک محصول باید در مورد فرم ، ویژگی ها ، دوام ، تعمیرپذیری و شخصیت محصول تصمیم گیری کند.

باور بفرمایید نظرات درباره اینکه محصول خوب چیست ؟ متفاوت است .
از نظر شرکت ها محصولی خوب طراحی شده که تولید و توزیع آن آسان باشد .
اما مشتریان معتقدند محصولی خوب طراحی شده که ظاهر جذابی داشته باشد ، از بسته بندی آسانی برخوردار باشد ، استفاده از آن راحت باشد ، تعمیر آن راحت باشد ……..
از این رو طراح محصول باید تمامی این عوامل و خواسته ها را مد نظرقرار دهد .

بازاریابان خبره معتقدند هر طراحی باید توام با احساس باشد . امروزه طراحی محصول حتی در طبقاتی از محصول که طراحی اهمیت چندانی ندارد پر اهمیت شده است . بسیاری از شرکت ها با تمرکز بر طراحی های زیبا به جایگاه های منحصر به فردی در بازار دست یافته اند .

 

پرفروش باشید…

 

نوشتن نظر