حسن سلطانی
حسن سلطانی
نقش تحقیقات بازاریابی
مدیریت بازار

نقش تحقیقات بازاریابی

نقش تحقیقات بازاریابی
مدیریت بازار

نقش تحقیقات بازاریابی

باور بفرمایید تحقیقات بازاریابی کاربردهای گسترده ای دارد و نقشی حیاتی در روند تصمیم گیری بازاریابی ایفا می کند . یکی از اهداف اصلی بازاریابی شناسایی و برآوردن نیازهای گروه های مختلف مشتریان است .

بدین منظور مدیران بازاریابی نیاز به اطلاعاتی درباره گروه های گوناگون مشتریان ، رقبا و عوامل دیگر مثل شرایط محیطی بازار دارند .

امروزه مشکل کمبود اطلاعات وجود ندارد بلکه باید دست یابی به اطلاعات به جا و بهنگام بازار ارزشمند تر از قبل شده است . افزایش تقاضا ، ورود رقبای جدید و بالا رفتن آگاهی مشتریان همگی منجر به اهمیت یافتن اطلاعات بازاریابی شده اند .

اما نقش تحقیقات بازاریابی در تصمیم گیری های بازاریابی

عوامل قابل کنترل محیطی :

محصول

قیمت

توزیع

ترویج

 

عوامل غیر قابل کنترل محیطی:

اقتصادی

تکنولوژی

رقابتی

فرهنگی

قانونی

سیاسی

اجتماعی و فرهنگی

 

گرو ه های مرتبط با کسب و کار :

مصرف کنندگان

کارکنان

اعضای شبکه توزیع

عرضه کنندگان

 

 

 

 

 

 

نوشتن نظر