باور بفرمایید تحقیقات بازاریابی کاربردهای گسترده ای دارد و نقشی حیاتی در روند تصمیم گیری بازاریابی ایفا می کند . یکی از اهداف اصلی بازاریابی شناسایی و برآوردن نیازهای گروه های مختلف مشتریان است .
بدین منظور مدیران بازاریابی نیاز به اطلاعاتی درباره گروه های گوناگون مشتریان ، رقبا و عوامل دیگر مثل شرایط محیطی بازار دارند .
امروزه مشکل کمبود اطلاعات وجود ندارد بلکه باید دست یابی به اطلاعات به جا و بهنگام بازار ارزشمند تر از قبل شده است . افزایش تقاضا ، ورود رقبای جدید و بالا رفتن آگاهی مشتریان همگی منجر به اهمیت یافتن اطلاعات بازاریابی شده اند .
اما نقش تحقیقات بازاریابی در تصمیم گیری های بازاریابی
عوامل قابل کنترل محیطی :
محصول
قیمت
توزیع
ترویج
عوامل غیر قابل کنترل محیطی:
اقتصادی
تکنولوژی
رقابتی
فرهنگی
قانونی
سیاسی
اجتماعی و فرهنگی
گرو ه های مرتبط با کسب و کار :
مصرف کنندگان
کارکنان
اعضای شبکه توزیع
عرضه کنندگان