حسن سلطانی
حسن سلطانی
برنامه تبلیغات پیشبرد فروش
تبلیغات

برنامه تبلیغات پیشبرد فروش

برنامه تبلیغات پیشبرد فروش
تبلیغات

برنامه تبلیغات پیشبرد فروش

بدون در نظر گرفتن انتخاب نوع ابزار پیشبرد فروش ، بازاریابان باید هنگام طراحی برنامه کامل تبلیغات پیشبرد فروش خود با تصمیمات متعددی روبه رو شوند . اول آنها باید در باره اندازه محرک تصمیم گیری کنند ، اگر انتظار موفقیت از برنامه را دارند باید محرکشان حداقلی داشته باشد . می دانیم محرک بزرگتر واکنش بیشتری را در پی دارد براین اساس باید شرایط مشارکت نیز تعیین شود (محرک را می توان برای هرکسی یا فقط برای افراد منتخب در نظر گرفت )

 

 

بازاریاب باید در باره پیشبرد و توزیع برنامه پیشبردی هم تصمیم گیری کند زیرا هر یک از روش ها هزینه های متفاوتی را دارا هستند.

نکته دیگر در نظر گرفتن طول زمان اجرای برنامه می باشد به عنوان مثال  اگر مدت زمان تبلیغات پیشبرد فروش کوتاه باشد بسیاری از مشتریان بالقوه آن را از دست می دهند . و اگر بیش از حد طولانی باشد ، برنامه بخشی از نیروی“الان بخرید” خود را از دست می دهد .

 

اجرای برنامه پیشبرد فروش ، قبل از اجرا برنامه باید به دقت در چارچوب کل برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی با سایر ارکان ترکیب فعالیت های پیشبردی هماهنگ شود .

ارزیابی از اهمیت خاصی برخوردار است تقریبا اغلب شرکت ها  برنامه های تبلیغات پیشبرد فروش خود را ارزیابی نمی کنند بنابراین بهتر است بازاریابان بازده سرمایه گذاری بودجه تبلیغات را ارزیابی نمایند .

 

نا گفته نماند بهترین شیوه ارزیابی مقایسه فروش قبل، حین و پس از اجرای برنامه است.

 

 

نوشتن نظر