حسن سلطانی
حسن سلطانی

خروجی ارزیابی و پایش برندها می تواند منجر به ریبرندیگ (احیای برند) شود. باور بفرمایید تغییر در ذائقه و ترجیحات مشتریان در طول زمان اجتناب ناپذیر است.
همچنین ورود رقبای جدید ، ظهور فناوری های نوین  در طول زمان رخ خواهد داد . توجه بفرمایید این تغییرات می تواند روی آینده هر برندی تاثیر گذار باشد.

 در تمام طبقات محصول نام های تجاری  که زمانی جزو رهبران بازار محسوب می شدند ، امروزه دچار شرایط سختی شده یا به کلی از بازار محو شده اند .اینطور نیست ؟ (مثال ها در این حوزه بسیار است)

با این وجود برخی نام های تجاری قدیمی  با درایت  به بازار برمی گردند.

اما نخستین چیزی که  هنگام احیای برند باید به آن دقت شود این است که:

آیا ما می توانیم  منابع ایجاد ارزش در گذشته را شناسایی و مجددا مورد استفاده قرار دهیم؟

آیا ویژگی مثبت نام تجاری قدرت و مزیت خود را از دست داده است ؟

آیا تصورات منفی درباره نام تجاری ما شکل گرفته است ؟

پاسخ به سوالات فوق را باید با استفاده از تحقیقات کمی و کیفی بازاریابی بدست آورید.

 

 

در مرحله بعد دو راه رایج پیش روی شما قرار دارد:

۱-یا از همان موضع قبلی در بازار استفاده کند.


۲-یا موضع جدیدی را برای نام تجاری طراحی می کند.

گاهی اوقات برنامه های بازاریابی غلط در گذشته و عدم توانایی در پایبندی به تعهدات ، منبع ایجاد مشکل برای نام تجاری به حساب می آیند.

 

 

در سایر موارد موضع قبلی در بازار جذاب نبوده و در نتیحه شرکت باید موضع جدیدی را انتخاب کند .

به طور خلاصه می توان گفت که استراتژی (احیای برند )روی یک پیوستار قرار می گیرند.در یک سر این پیوستار استراتژی بازگشت به موضع قبلی و در سر دیگر آن استراتژی تغییر موضع قرار دارد.در میان این دوطیف هم استراتژی ترکیبی جای گرفته اند.

علاوه براین ، امروزه اکثر استراتژی های احیا نام تجاری با تغییر یا بهبود محصول آغاز می شوند.

 

پرفروش باشید …………

 

 

 

 

 

نوشتن نظر