حسن سلطانی
حسن سلطانی
فعالیت های پیشبردی
تبلیغات

فعالیت های پیشبردی

فعالیت های پیشبردی
تبلیغات

فعالیت های پیشبردی

اگر مایلید ارتباط معنا داری با مشتریان خود برقرار نمایید  ، توجه فرمایید روابط خوب با مشتریان فقط به تولید کالای خوب و قیمت گذاری مناسب و امکان دسترسی خوب مشتریان هدف بستگی ندارد،

شرکتها باید فایده ی پیشنهادی خود را به اطلاع مشتریان برسانند و آنچه را که اطلاع رسانی می کنند نباید بر عهده ی بخت بگذارند.

 درست همانگونه که ارتباطات خوب برای ایجاد و حفظ هر گونه ارتباطی اهمیت دارد .

همین ارتباطات رکن مهم تلاش های هر شرکت را برای برقرار کردن روابط سودآور با مشتریان تشکیل می دهند.

 فعالیتهای پیشبردی  فراگیر هر سازمانی  ترکیب ارتباطات بازاریابی آن شرکت نیز نام دارد ، 

ترکیبی از تبلیغات ، تبلیغات پیشبرد فروش ،روابط عمومی ،فروشندگی شخصی، بازاریابی مستقیم

 ابزارهای ترویجی هستند که شرکت ها برای اطلاع رسانی تر غیبی  فایده ی خالص مشتریان و ایجاد روابط از آن استفاده می کند .


ابزارهای اصلی عبارتند از :

 

تبلیغات:  ارائه و پیشبرد هرگونه فکر ، کالا یا خدمات است که حامی شناخته شده ، بابت آن هزینه کندشامل:رسانه های صوتی ،

تصویری ، چاپی ، خیابانی،…

 

 

تبلیغات پیشبرد فروش: محرکهای کوتاه مدت برای ترغیب خرید یا فروش  کالا و خدمات هستند(شامل تخفیفات ، انواع کوپن ها ، سمپل)

 

 

روابط عمومی : ایجاد روابط مطلوب با جوامع مختلف شرکت از طریق کسب شهرت خوب ، ایجاد تصویر ذهنی مناسب از شرکت و

مدیریت  یا جلوگیری از رواج شایعات  وروایات و رویدادها و وقایع نامناسب(شامل گزارشهای رسانه ای حمایت طلبانه و گزارش وقایع

خاص، کنفرانس ، همایش ، سخنرانی 

 

 

فروشندگی شخصی:  معرفی شفاهی است که فروشندگان هر شرکت با هدف فروش یا ایجاد ارتباط با مشتریان انجام

می دهند(شامل هدایای فروش ، نمایشگاه های تجاری) 

 

 

بازاریابی مستقیم:  برقراری روابط مستقیم با هریک از مصرف کنندگان با هدف کسب واکنش فوری و ایجاد روابط مستمر با ایشان است . به عبارت دیگر، (بازاریابی مستقیم استفاده از پست، تلفن ، اینترنت، ایمیل ، کیوسک …)برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان خاص است .

 

 

لازم به ذکر است امروزه شرکتها برای تاثیر بیشتر برمخاطبان باید شبکه های ارتباطی خود را یکپارچه کنند  که توضیح ارتباطات بازاریابی یکپارچه خود مطلب جدایی می باشد .

پرفروش باشید ……….

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن نظر