حسن سلطانی
حسن سلطانی
تبلیغات آنلاین
مقالات

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین
مقالات

تبلیغات آنلاین

مصرف کنندگان امروزه وقت بیشتری را به اینترنت اخثصاص می دهند، که این امر منجر به تبدیل شدن تبلیغات آنلاین به یک

واسطه  مهم شده است. بسیاری از شرکتها بیشتربودجه ی تبلیغاتی خود را به تبلیغات برخط اختصاص داده تا بازدیدکنندگان را به

بازدید از وب سایتهای خود تشویق کنند.

 

انواع تبلیغات آنلاین

از انواع اصلی تبلیغات آنلاین می توان از آگهی های نمایشی ، آگهی های جست و جو محور و نیازمندی های برخط نام برد.

آگهی های نمایشی برخط در همه جای صفحه ، مقابل کاربر قرار دارد. متداول ترین نوع این آگهی ها آگهی های مستطیل شکل

است . این آگهی می تواند دربالا،پایین ، چپ، راست یا مرکز صفحه ی وب مشاهده کرد .

 

آگهی های میان برنامه ای

آگهی مصور برخطی است که حین تعویض صفحه در وب سایت ، بویژه و قتی صفحه در حال بارگذاری است ، ظاهر می شوند .

 

آگهی های ناخواسته رویین

آگهی های تبلیغاتی برخطی هستند که هنگامی که در حال مشاهده  پنجره ی روبروی خود هستید یک مرتبه  سرو کله اش پیدا

می شود. آگهی هایی از این دست ممکن است بسیار تکثیر شوند و باعث رنجش کاربران شود . ولی جای نگرانی ندارد، اکنون

بسیاری از تبلیغ  کنندگان پنجره های جدیدی به نام آگهی های ناخواسته زیرین درست کرده اند که با ظهور در پشت صفحه ای که

مشاهده می کنید مشکلات آگهی های قبلی ذرا از میان بر می دارند.

بادسترسی بیشتر مردم به اینترنت بسیاری از شرکتها دست به تهیه  آگهی های تبلیغاتی مصور  برخط از جنس رسانه ی پرمایه

زده اند که از ترکیب تصاویر متحرک ۀ، فیلم ، صدا و کنش های دو جانبه تشکیل می شود

 

آگهی های جست و جو محور(تبلیغات زمینه ای)

حوزه دیگر رشد تبلیغات برخط  است . که  در آن آگهی ها مبتنی بر متن و پیوند ، در کنار نتایج موتورهای جست و جو نظیرگوگل و

یاهو! ظاهر می شوند . اگهی ها جست و جو محور روش موثری برای پیوند مصرف کنندگان باسایر فعالیت های پیشبردی است

 

سایر فعالیتهای پیشبردی برخط

شامل پشتیبانی محتوایی ، برنامه های وابستکی و همبستگی  و تبلیغات ویرو سی است

شرکتهای اینترنتی برنامه های وابستگی و همبستگی هم دارند در این برنامه ها شرکتها با همکاری سایر شرکتها اعم از برخط یا

غیر برخط به ترویج یکدیگر

می پردازند .

 

آینده ی تبیلغات برخط 

گرچه هنوز تبلیغات برخط بخش کوچکی از کل هزینه های تبلیغات و بازاریابی بیشتر شرکتها را تشکیل می دهد اما روند دارای

سرعت روبه رشدی است . تبلیغات برخط به عنوان ابزار مکملهای بازاریابی  ، ابزار مفیدی است ، و در ترکیب عناصر بازاریابی

اهمیت روز افزونی دارد.

 

 

 

 

 

 

منبع: کتاب اصول بازاریابی

نویسندگان:  فیلیپ کاتلر- گری آرمسترانگ

تهیه و تلخیص : حسن سلطانی

 

 

 

نوشتن نظر