حسن سلطانی
حسن سلطانی
ارتباطات بازاریابی یکپارچه
تبلیغات

ارتباطات بازاریابی یکپارچه

ارتباطات بازاریابی یکپارچه
تبلیغات

ارتباطات بازاریابی یکپارچه

سازمانها بیشتر اوقات از یکپارچه کردن شبکه های ارتباطی مختلف خود غفلت می کنند و نتیجه ی این کار هم درهم و برهمی ارتباطات ایشان نزد مصرف کنندگان است.
توجه بفرمایید تبلیغات رسانه های انبوه چیزی می گوید و تبلیغ درباره فروش پیام دیگری رابیان می کند و برچسب کالا باز پیام متفاوت دیگری دارد .
دفترچه راهنمای فروش شرکت کلا مطلب متفاوتی داردو باز وب سایت شرکت است که با هیچ کدام هماهنگی ندارد!!!

امروزه مصرف کنندگان با انبوهی از پیام های بازرگانی ارسالی از منابع مختلف و متنوع بمباران می شوند .
اما مصرف کنندگان برای منبع پیام آن طور که بازاریابان تشخیص می دهند ، تمایز قایل نمی شوند .
از نظر مصرف کنندگان پیام های بازرگانی و رویکردهای مختلف پیشبردی همگی بخشی از پیام واحد درباره ی یک شرکت هستند .
گاه پیام های متضاد ارسالی از منابع مختلف، ممکن است تصویر ذهنی شرکت و جایگاه نام تجاری و ارتباط با مشتریان را مخدوش سازد.
مشکل اصلی اینجاست که این ارتباطات اغلب از بخش های مختلف شرکت سرچشمه می گیرند .
پیام های تبلیغاتی شرکت را دایره ی تبلیغات یا یکی از موسسات تبلیغات بیرونی طرح ریزی و به اجرا در می آورد ، ارتباطات فروشندگی شخصی را مدیریت فروش ترتیب می دهد ، در هرشرکتی روابط عمومی برعهده کارشناسان دیگری است .
برخلاف مشتریان شرکتها به جدا سازی ابزارهای ارتباطی خود مبادرت می کنند .امروزه بیشتر شرکتها استفاده از مفهوم ارتباطات بازاریابی یکپارچه را در پیش گرفتند.

دراین مفهوم شرکت برای آنکه بتواند پیامی روشن، شفاف، با ثبات و ترغیب کننده درباره ی سازمان و نام تجاری خود ابراز کند، بایستی با دقت بسیاری از شبکه های ارتباطی را با هم  یکپارچه کند.

ارتباطات بازاریابی یکپارچه مستلزم شناخت نقاط تماسی است که مشتری ممکن است با شرکت  یا نام تجاری داشته باشد . هر تماس با نام تجاری دارای پیامی از نوع خوب ، بد ،خنثی است.

شرکت خواهان عرضه پیامی با ثبات و مثبت به ازای هر تماس است . ارتباطات بازاریابی یکپارچه یکی از راهبردهای ارتباطات فراگیربازاریابی است که هدف آن نمایش چگونگی و قابلیت های هر شرکت و محصولات او برای ایجاد روابط مستحکم با مشتریان و حلمسائل و مشکلات آنهاست.

ارتباطات بازاریابی یکپارچه تصاویر دهنی و پیام های هر شرکتی را به هم پیوند می دهد . تبلیغات تلویزیونی و چاپی هر شرکتی باید حاوی همان پیام و ظاهر و احساسی باشد که ارتباطات شرکت از طریق ایمیل و فروشندگان شخصی دارد و مطالب روابط عمومی شرکت هم باید مانند وب سایت او موجد همان تصویر ذهنی باشد.

در گذشته  هیچ فرد یا واحدی عهده دار فکر کردن درباره وظایف ارتباطات بازاریابی مختلف پیشبردی هماهنگی ترکیب فعالیت های پیشبردی نبوده است . اکنون بعضی از شرکتها برای کمک به اجرای ارتباطات بازاریابی یکپارچه ، مدیر ارتباطات بازاریابی  می گمارند.

 

منبع : کتاب مدیریت بازاریابی

نویسنده: فیلیپ کاتلر

 

 

 

 

 

نوشتن نظر