حسن سلطانی
حسن سلطانی
فروش اینترنتی
فروش مقالات

فروش اینترنتی

فروش اینترنتی
فروش مقالات

فروش اینترنتی

فروش اینترنتی از دغدغه های اصلی صاحبین کسب و کار است. همه کسب‌وکارها تمام تلاش خود را در راستای فروش بیشتر محصولات و خدمات خود به کار می‌گیرند. صاحبان مشاغل مختلف تا چندی پیش گوش‌به‌زنگ اخبار و اطلاعات حوزه کسب‌وکار خود بودند و کاملاً رقبای خود و بازار را رصد می‌کردند. اگر تا یک دهه گذشته فروشگاهی با دکوراسیون زیبا داشتید و آن را با انواع محصولات و خدمات خود پر می‌کردید و مشتریان زیادی جذب فروشگاه شما می‌شدند، اما پیشرفت تکنولوژی، فناوری اطلاعات و دنیای مجازی انقلابی در حوزه کسب‌وکار ایجاد کرده است. با وجود بازار جدید اگر به فکر فروش اینترنتی محصولات و خدمات خود نباشید، رقبا به راحتی از شما پیشی خواهند گرفت و به‌طورجدی دچار مشکلات زیادی خواهید شد.

توجه بفرمایید فروش اینترنتی یکی از کسب و کارهای به شدت رقابتی و روبه رشد است، زیرا تقریبا ورود به آن آسان و کم هزینه است از سویی بعد زمان و مکان در فروش اینترنتی حذف می شود .

اساسا محصولات و خدمات  براساس ویژگی های خرید آنها در ارتباط با خرید اینترنتی به سه دسته تقسیم می شوند :

خریدهای آسان :

این نوع خریدها ریسک کمتری دارند . فروش های اینترنتی می توانند در مورد این نوع کالاها بسیار موفق باشند چرا که می توانند از هر محصول نمونه های مختلفی با ارایه تخفیف و ارسال راحت برای خریداران تامین کنند . نمونه این نوع محصولات شامل کتاب، سی دی ، بلیط مسابقات .

 

کالاهای تحقیق شده :

این نوع خریدها نیاز به برنامه ریزی و کسب اطلاعات فراوان در مورد کالاهایی که حضور فیزیکی آن در هنگام خرید چندان ضروری نیست نیاز دارند . در عین حال این محصولات گران قیمت هستند و نیاز به اطلاعات قبلی دارند . مانند انواع تورهای تفریحی ، لوازم الکترونیکی و کامپیوتری.

 

کالاهای بازگشت پذیر :

این کالا ها قیمت متوسطی دارند و دفعات خرید آن بالا است . از جمله این کالاها می توان از انوع ویتامین ها ، لوازم آرایشی و زیبایی نام برد .

باور بفرمایید امروزه فروش اینترنتی درصد کمی از کل حجم فروش کالاها را در بر می گیرد و نیاز به کار بیشتری در این حوزه احساس می شود .

 

 

 

 

 

 

نوشتن نظر