حسن سلطانی
حسن سلطانی
فلسفه برند
برند

فلسفه برند

فلسفه برند
برند

فلسفه برند

فعالین حوزه برند برای کشف و  شناسایی واکنش های بیشتری از مصرف کنندگان ، اغلب یک فلسفه برند تعریف می کنند . فلسفه برند عبارتی است که بتواند به کوتاه ترین و ساده ترین شکل ممکن (سه تا پنج کلمه )قلب و روج برند را معرفی کند و جوهره و هویت برند را به بهترین شکل ارایه دهد و به این ترتیب جایگاه آن را مشخص کند .

فلسفه برند به مفهوم “تعهد اصلی برند” به مشتری ها است و هدف از طراحی آن ، ایجاد اطمینان از این نکته است که تمامی کارکنان و شرکای بیرونی سازمان به درستی مفهوم برند را درک کرده و بتوانند آن را به مشتری ها نمایش دهند و منطبق با آن حرکت کنند .

فلسفه برند ابزار قدرتمندی است که می تواند درباره ی محصول ، فعالیت های تبلیغاتی ، مکان و شیوه ی فروش برند با مشتری ها سخن بگوید و حتی می تواند برخی از دلایل فعالیت های سازمان را  نیز به ساده ترین شکل ممکن توصیف کند .

فلسفه برند یک فیلتر ذهنی ایجاد می کند و تمامی فعالیت های نامناسب بازاریابی  متمرکز بر برند سازمان را دفع کرده و فعالیت هایی را که تاثیر منفی بر تصویر ذهنی مشتری ایجاد می کند از فعالیت های موثر جدا می کند .

فلسفه برند کمک می کند تا تصویری یکپارچه و منسجم از برند ارایه شود ، به بیان دیگر هر زمان که مشتری با برندی مواجه می شود ، دانسته هایش در مورد آن تحت تاثیر این فلسفه قرار می گیرد . علاوه برای تمامی فعالیت های مستقیم و غیر مستقیم کارکنان (کلمات و رفتارهایشان )باید به گونه ای باشد که این فلسفه را در ذهن مصرف کنندگان ایجاد و تقویت کند.

 

 

 

 

نوشتن نظر