فروشندگان از خود می پرسند که من باید فعالیت فروش خود را از کجا شروع و به کجا ختم کنم. این سوال باید توسط سرپرستان و مدیران فروش پاسخ داده شود!!
فروش حضوری دارای تکنیک های متنوعی است ، اما می توانیم گام های اجرایی آن را پیش بینی نماییم . این گام ها را در ۹ مرحله معرفی و به اختصار توضیح می دهیم .
گام های اجرایی عبارتند از :
آماده سازی / بررسی موقیعت فروشگاه / تماس با مشتری /موجودی گیری /ارایه مطلب / جمع بندی / چیدمان و تبلیغات درون فروشگاهی /ثبت اطلاعات جمع آوری شده /ارزیابی عملکرد
آماده سازی :
به منظور آماده سازی باید اطلاعات مختلفی را فراهم آورید از جمله :
بررسی اطلاعاتی در مورد مشتری و بررسی جزییات در شب قبل و قبل از ورود به جلسه
نکته : اهداف خود را مشخص کنید .
مانند: حجم مورد نیاز ، فعالیت های لازم الاجرا در فروشگاه ، ابزاری که باید همراه خود ببرید، راهبرد و استراتژی هایی که باید توسعه یابد.
بررسی موقعیت فروشگاه :
مشاهده عینی و ضبط شرایط محیطی قبل ار ورود به فروشگاه .
جمع آوری ابزار و تجهیزات برای انجام فروش
مانند : کاتالوگ ارایه محصول ، کارت مشتری ، فرم ها ، نمونه کالا ها …..
مشاهده وضعیت داخلی و خارجی فروشگاه
تماس با مشتری:
مشخص کردن فرم تماس مورد نیاز
سلام و برخورد اولیه
معرفی خود
ارجاع به نکات مشترک طرفین
ارایه اطلاعات اجمالی
جلب توجه مشتری
داشتن چارچوبی برای مصاحبه
باز کردن گفتگو
ادامه دارد …………………