حسن سلطانی
حسن سلطانی
عناصر بازاریابی ارتباطی
تبلیغات

عناصر بازاریابی ارتباطی

عناصر بازاریابی ارتباطی
تبلیغات

عناصر بازاریابی ارتباطی

تلاش سازمان در جهت توسعه و حفظ روابط نزدیک و روبه گسترش با مشتریانش را بازاریابی ارتباطی می نامند .

بازاریابی ارتباطی در تلاش است ارتباطاتی را که سالها پیش بین فروشگاه ها و مشتریانشان برقرار بوده در دنیای مدرن امروز به نحوی تقلید و پیاده سازی کند .

در ارتباطات قدیمی مشتری خود را نه تنها در نقش یک مشتری ، بلکه در نقش دوست و همسایه به خوبی می شناخت و می توانست هر زمان که این فرد احتیاجی به او داشت در خدمتش باشد .

 

 

تلاش بازاریابی ارتباطی براین است که چنین نتیجه ای را امروز هم به دست آورد ، اما به دلیل گستردگی ابعاد جامعه امروز، شرکت باید از پایگاه داده ها استفاده ، و ارتباطات رسانه های خود را با توجه به نیازهای هر یک از مشتریان منطبق کند.

 

 

بازاریابی ارتباطی ۵ عنصر اصلی دارد که عبارتند از :


توسعه محصول یا خدمت اصلی و در حول آن ایجاد رابطه نزدیک با مشتری


متناسب ساختن رابطه با هریک از مشتریان


ارتقای محصول یا خدمت اصلی


قیمت گذاری به شیوه ای که موجب رضایت مشتری شود .


آموزش نکات کلیدی بازاریابی به کارکنان برای ارایه خدمات بهتر به مشتریان
 

 

عناصر فوق نشان می دهند که بازاریابی ارتباطی براساس درک نیازهای فردی مشتریان شکل می گیرد .

 

 

 

 

نوشتن نظر