حسن سلطانی
حسن سلطانی
مشتریان کلاس C
فروش

مشتریان کلاس C

مشتریان کلاس C
فروش

مشتریان کلاس C

فروشندگان باید نسبت به مشتریان کلاس C آگاه باشند. زیرا مشتری کلاس C  مانع پرداختن شما به مشتریان  A,Bمی شوند . آنان یا از سرمایه گذاری شما برگشتی به بار نمی آورند یا موجب برگشت اندکی می شوند . اما مشتریان کلاس C چه کسانی هستند ؟ طبعا مدیران بازاریابی و فروش مشتریان را براساس اهمیت منافعی که برای سازمان ایجاد نموده طبقه بندی نموده و لیست آنها را در اختیار فروشندگان قرار می دهند ، اما اگر مدیری این کار را انجام ندهد یا اطلاعات جامعی نسبت به مشتریان فعلی ندارد یا قصور نموده است .

دلایلی که باید از مشتریان کلاس C فاصله بگیرید به شرح زیر می باشد :

به مقدار زمان اضافی نیاز دارند ، یادتان باشد زمان شما در روز اندک است و باید به هدف های فروش تعیین شده دست یابید .

هزینه نگهداری آن ها بالا است ، زیرا خرید اندک و با فواصل طولانی انجام می دهند و درخواست های زیادی دارند. 

در زمان مشکلات ناشکیبا هستند .

چرخه فروش و سفارش مجدد آنها طولانی است .

 

این مشتریان به معنای واقعی کلمه یک درد محسوب می شوند ، همواره  شکایت می کنند و هیچ گاه راضی نمی شوند .

مدیران فروش پس از طبقه بندی مشتریان در مسیرهای مختلف باید دقت نمایند، تمرکز خود را از روی مشتریان C بردارند .

با زمان محدودی که فروشندگان برای فروش در اختیار دارند ممکن است نتواند به سایر مشتریان برسند زیرا مشتریان Cاخلال کننده عمده در کارهای اصلی شما می شوند .

با این حال توصیه می شود مراقب تغییرات بالقوه در وضعیت مشتریان باشید . یک مشتری C در امروز می تواند فردا تبدیل به یک مشتری Aشود . از سویی یک مشتری Aنیز می تواند روزی تبدیل به مشتری C شود . هیچ طبقه بندی خاصی در این زمینه وجود ندارد .

هر فروشنده ای باید در نظر بگیرد حضورش در مناطق نزد مشتریان هزینه بردار است بنابراین باید از خود بپرسید آیا مشتری ارزش هزینه و زمان را دارد ؟

 

 

در پایان توصیه می شود ارتباط خود را با مشتریان کلاس C کامل قطع نکنید بلکه فواصل ارتباطی خود را طولانی تر نمایید .

 

 

 

 

نوشتن نظر