حسن سلطانی
حسن سلطانی
سازمان بازاریابی محور
مدیریت بازار

سازمان بازاریابی محور

سازمان بازاریابی محور
مدیریت بازار

سازمان بازاریابی محور

تجربه مشاوره ای و مشاهده ای  ما نشان می دهد غالب سازمان های فعال در بازار ، فروش محور هستند و کمتر از ده درصد سازمان های پیشروی هر صنعت بازاریابی محور هستند.

 

امروز بسیاری از سازمان ها تفاوت بازاریابی و فروش را نمی دانند ، تفاوت ویزیتوری با بازاریابی را  نمی دانند ،
برند را با لوگو اشتباه می گیرند، تفاوت تبلیغات و روابط عمومی را نمی دانند . در این میان هستند سازمانهایی که به اهمیت دانش نوین مدیریت بازاریابی پی برده و از آن استفاده مناسبی جهت پیشبرد اهداف خود می نمایند.

 

 

در سازمان شما واحد مالی بیشترین اهمیت را دارد یا واحد فروش یا شاید هم منابع انسانی ؟

اینکه کدام واحد بیشترین اهمیت را داشته باشد مهم نیست بلکه واضح است بازاریابی می تواند بالاترین تاثیر را در موفقیت سازمان ها داشته باشد زیرا تا زمانی که بازاری وجود نداشته باشد هیچ واحد ستادی و تولیدی وجود نخواهند داشت!

 

 

در هزاره سوم  بدلیل فشارهای رقابتی ناگزیر خواهید بود رویکرد خود را  بازاریابی محور نمایید. لازمه این تغییر ابتدا این است که پی ببرید  وظیفه اساسی سازمان تعیین نیاز و خواسته مشتریان ، ارزش های بازار هدف و تطبیق برنامه ها جهت ارایه کالا و خدمات بهتر از رقبا است.

 

 

توجه بفرمایید سازمان های بازاریابی محور ویژگی های زیر را دارند:

  • رسالت خود را تامین نیاز و خواسته مشتریان مشخص معرفی می کند.
  • تحقیقات بازاریابی را مبنای شناخت و تصمیمات خود قرار می دهد.
  • می داند برای موفقیت باید آمیخته بازاریابی خود را کنترل نماید.
  • سازمان اعتقاد عمیق به مشتری مداری دارد.

 

 

پرفروش باشید ……..

 

 

 

نوشتن نظر