حسن سلطانی
حسن سلطانی
سیاست های تخفیفی
تبلیغات

سیاست های تخفیفی

سیاست های تخفیفی
تبلیغات

سیاست های تخفیفی

سیاست های تخفیفی متمرکز بر مصرف کننده  با هدف تغییر در انتخاب ، حجم و زمان خرید محصول توسط مشتری صورت می پذیرد .

اساسا این سیاست به دودسته اصلی تقسیم می شود :

۱-تخفیف با ارایه حق انتخاب مشتری

 

 

 

۲-تخفیف بدون ارایه حق انتخاب به مشتری

 

 

فعالیت های تخفیفی با ارایه حق انتخاب به مشتری می تواند در بهبود نگرش و افزایش سطح وفاداری مصرف کنندگان نقش موثری داشته باشد . به عنوان مثال ارایه نمونه کالا موجب افزایش تبلیغات دهان به دهان و توصیه خرید توسط مشتریان می شود.

فعالیت تخفیفی بدون ارایه حق انتخاب به مشتری مانند  ارایه تخفیف قیمت یا جوایز به خریداران ، مشارکت دادن آنها در مسابقات و قرعه کشی ها و استرداد بخشی از قیمت کالا به عنوان تشویق خریداران .

 

 

توجه بفرمایید سیاست های تخفیفاتی باید بازتابی از نگرش ها و رفتار مصرف کنندگان باشد.

 

 

 

نوشتن نظر