حسن سلطانی
حسن سلطانی
فروش تیمی
فروش

فروش تیمی

با تخصصی شدن هر چه بیشتر کالاها و بزرگتر شدن بعضی از مشتریان و به تبع آن افزایش انتظار آن ها یک فروشنده به تنهایی قادر نیست تمام همه نیازهای مشتریان را تامین نماید . بدین منظور امروز بسیاری از شرکت ها برای فروش به مشتریان بزرگ از راهبرد فروش تیمی استفاده می نمایند .

تیم های فروش قادرند به مسایل و مشکلاتی پی ببرند و به راه حل ها و فرصت هایی دست یابند که به تنهایی از عهده هیچ فروشنده ای بر نمی آید .

دراین تیم ها کارشناسانی از حوزه های بازاریابی ، فروش ، تولید حضور خواهند داشت .

در وضعیت فروش تیمی کار فروشنده از تکنوازی به رهبری ارکستر تغییر می کند .

در بسیاری از موارد این تغییر فروشندگی از فرد به تیم ، تغییرات مشابهی را در سازمان خرید مشتریان به دنبال دارد .

امروزه در جلساتی که مشتریان نیز بصورت تیمی حضور دارند برنده شدن مستلزم داشتن اطلاعات جامع و پیشنهاد مناسب و صد البته بیان شیوا می باشد .

باور بفرمایید فروشندگان نمی توانند به تنهایی کارشناس هر چیزی باشند بنابراین در شرایط مذاکرات فروش سنگین و پیچیده به تنهایی هیچ کاری از دستشان بر نمی آید .

بعضی از شرکت ها سرپستان و مدیران فروش را مجبور می کنند که با فروشنده برای مذاکرات حساس همراهی نمایند اما ایراد کار اینجاست که اگر ما کل واحد فروش هم را برای مذاکرات فنی …بفرستیم توفیقی حاصل نمی شود بلکه باید اعضای مختلفی از واحدهای تخصصی مختلف آن ها را در مذاکرات همراهی نمایند.

 

 

در پایان ناگفته نماند فروش تیمی معایبی دارد ازجمله: عدم تحمل فروشندگان برای همکاری به عنوان عضوی از تیم ،زیرا باور دارند اگر فروش تیمی انجام شود سهم مشارکت آنها قابل رصد و پیگیری نمی باشد .

 

پرفروش باشید ….

 

 

 

 

نوشتن نظر