حسن سلطانی
حسن سلطانی
شرح وظایف ویزیتور
فروش

شرح وظایف ویزیتور

شرح وظایف ویزیتور
فروش

شرح وظایف ویزیتور

 شرح وظایف یا شرح شغلی عبارت است از کلیه وظایف و مسئولیت هایی که نیروی مسئول در آن سمت باید انجام دهد. در تعریف شرح شغلی باید به تمامی وظایف، اختیارات و امکانات یک نیرو اشاره شود. برای اینکه کارایی و اثر بخشی پرسنل خود را بالا ببرید اولین و مهمترین گام تعریف شرح شغل مورد درخواست است.  باید دانست که دقیقا فرد یا افرادی که نیاز داریم چه وظایف و مسئولیت هایی را برعهده خواهند داشت.


در حوزه فروش مویرگی حرفه ای بهتر است سرپرستان محترم فروش با وظایف فروشندگان  آشنا باشند بنابراین برای آشنایی مطالعه متن زیر را پیشنهاد می کنم ، امیدوارم برایتان مفید باشد.

 

 

  1. شناخت کامل منطقه
  2. حضور به موقع در مناطق
  3. دریافت تور ویزیت از سرپرست
  4. ویزیت مشتریان براساس تور ویزیت
  5. پیگیری مانده حساب های مشتریان
  6. توقف حداقل 5 دقیقه نزد هر مشتری
  7. پیگیری مشتریان غیر فعال منطقه خود
  8. رعایت آداب رفتار حرفه ای نزد مشتریان
  9. بررسی میزان و حجم سفارشات مشتریان
  10. پیگیری ضایعات و مرجوعی های مشتریان
  11. معرفی محصولات جدید و طرح های ماهانه
  12. تلاش برای رسیدن به اهداف تعدادی و ریالی
  13. اطلاعات کامل نسبت به محصولات و قیمت ها
  14. تخصیص مناسب محصولات در زمان کسری کالا
  15. اطلاع کامل از تخفیفات و کمیسیون های فروش
  16. رسیدگی به درخواست ها و سفارش های مشتریان
  17. توجه به چیدمان محصولات سازمان در فروشگاه ها
  18. تهیه و ارائه آمارهای دوره ای براساس فروش منطقه ای
  19. هماهنگی با واحد توزیع جهت ارسال به موقع محصولات
  20. نصب متریال های تبلیغاتی ارسالی توسط سازمان نزد فروشگاه
  21. برقراری ارتباط های دوره ای با مشتریان براساس برنامه زمانبندی هفتگی
  22. بررسی و شناسایی توان بالقوه مشتریان در میزان سفارشات و درخواست محصولات
  23. پیگیری و ارتباط با مشتریان جدید جهت افزایش سهم بازار و بیشتر شدن مشتری
  24. تسلط به محصولات و لیست قمیت ها، توان ارائه توضیحات کامل در خصوص محصولات
  25. شنیدن نظرات و مشکلات مشتریان و ارائه گزارش کامل این موارد به سرپرست مربوطه
  26. رعایت شئونات اداری و همکاری همه جانبه در جهت ایجاد محیط کاری مناسب در راستای اهداف شرکت
  27. ارائه گزارش های منظم از فعالیت ها و اقدام های انجام شده مانند ویزیت­ها، ثبت سفارش ها ، برنامه های روزانه و هفتگی و ماهانه و ارائه پیشنهاد ها و آنالیزهای انجام شده از مشتریان.
  28. بررسی و آنالیز رقبا و محصولات آنها براساس ویزیت های دوره ای و اطلاع کامل از عملکرد آنها شامل نحوه قیمت دهی، چیدمان، بسته بندی، تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه به فروشنده ها و ….
  29. ارائه پیشنهادهای کاربردی در خصوص محصولات و روش های افزایش فروش با توجه به سیاست ها و اقدامات رقبا
  30. ارتقا دانش و مهارت های فردی در خصوص ارتباطات، فروش و مشتری مداری با شرکت در دوره ها و مطالعه مقالات و کتاب های مرتبط

 

 

 

 

نوشتن نظر