حسن سلطانی
حسن سلطانی
فروشگاه زنجیره ای
مدیریت بازار

فروشگاه زنجیره ای

فروشگاه زنجیره ای
مدیریت بازار

فروشگاه زنجیره ای

موضوع فروشگاه زنجیره ای و توزیع چند سالی است  با توسعه قارچ گونه فروشگاه های زنجیره ای مختلف ملی و بین المللی وارد دوران جدیدی شده است .

 

اگر چه ایجاد فروشگاه زنجیره ای در کشور پدیده جدیدی نیست و سابقه آن به قبل از انقلاب برمی گردد ، ولی در سالهای اخیر بدلیل مشکلات عدیده توزیع کالا که بیشتر تاثیر گرفته از دو عامل شرایط رکود اقتصادی و ساختار سنتی نظام توزیع از یک طرف و ورود بخش خصوصی به در زمینه توزیع از طریق دایر کردن فروشگاه زنجیره ای از طرف دیگر است .

 

 

در این بین دولت برآن شد با راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای مختلف به این نظام سنتی سامانی بدهد . ولی بدلیل مدیریت دولتی این فروشگاه ها ما توفیق چندانی را ملاحظه نکردیم .

 

اما با ورود شرکت های خارجی در این حوزه و راه اندازی فروشگاه هایپر استار ……….. و ورود بخش خصوصی به این حوزه فروشگاه ۷ ، کوروش، همسایه آریا …… این صنعت وارد دوران جدیدی در نظام توزیع کشور شد.

 

باور بفرمایید تفاوت بین فروشگاه جدید و قدیمی کاملا مشهود است حتی نیروهای های انسانی فروشگاه های جدید متخصص ، دانش محور و باسواد تر از فروشگاه های قدیمی هستند . با وجود این تغییرات فروشگاه های سنتی نیز دست به کار شده و تغییراتی را در عرضه توزیع خود بوجود آورده اند .

 

مجموعه این اتفاقات نشان می دهد نظام توزیع شاهد بازیگر جدید ، قوی ، جذابی شده است که توانایی تاثیر گذاری بر فرآیند خرید مشتریان دارد .

 

پرفروش باشید……..

 

 

 

 

نوشتن نظر