باور بفرمایید تلاش های متفاوت بازاریابی مستقیم شرکت با سایر تلاش ها ممکن است با سایر عناصر بازاریابی یکپارچه نشده باشد . معمولا تبلیغات شرکت ها را بنگاه های تبلیغاتی و فعالیت های دیجیتال مارکتینگ نیز برون سپاری می شود و طراحی وب سایت نیز شرکت دیگری انجام میدهد،
در همین بین ، انجام دادن امور مربوط به نامه های پستی و تهیه و ارسال کاتولوگ های شرکت را کارشناسان بازاریابی برعهده دارند .
حتی در چارچوب یک برنامه مستقیم بازاریابی ، شرکت های بسیاری هستند که برای دستیابی به مشتریان بالقوه تنها از یک تلاش استفاده می کنند و از یک رسانه و طی چندین مرحله برای تحریک مشتریان به خرید بهره می برند.
رویکرد قدرتمند در بازاریابی مستقیم یکپارچه استفاده دقیق از چند رسانه ی هماهنگ در برنامه تبلیغاتی چند مرحله ای است . این برنامه ها قادرند واکنش ها را به شدت افزایش دهند .
باور بفرمایید امروزه یکپارچه سازی شبکه های بازاریابی مستقیم بایکدیگر و با سایر رسانه ها برای بازاریابان به اولویت تبدیل شده است.