حسن سلطانی
حسن سلطانی
تحقیقات بازاریابی برخط
مقالات

تحقیقات بازاریابی برخط

تحقیقات بازاریابی برخط
مقالات

تحقیقات بازاریابی برخط

Massa tempor nec feugiat nisl pretium fusce id.Alex Doe

پیشر فت فناوری ارتباطات باعث بوجود آمدن روش های تماس پیشرفته متعددی شده است . اینترنت آخرین فناوری است که بر تحقیقات بازاریابی تاثیر داشته است .
محققان بازاریابی بیش از پیش از تحقیقات بازاریابی برخط یعنی مطالعات اینترنتی ، پانلهای برخط ، تجربه و گروههای متمرکز اینترنتی برای جمع آور ی اطلاعات اولیه استفاده می کنند .

تحقیقات برخط اشکال مختلفی دارد هر شرکتی می تواند در وب سایت خود یک پرسشنامه قرار دهد و محرکی نیز برای تکمیل آن در نظر بگیرد . یا اینکه می تواند از ایمیل ، وب لینک یا وب برای دعوت از مردم برای پاسخ به سوالات و برنده شدن و دریافت جایزه استفاده کند .
شرکت می تواند با برگزاری اتاق وب چت ، گاه و بیگاه پرسش هایی را مطرح کند یا اینکه شرایط را برای بحث آزاد یا مصاحبه ی گروههای متمرکز فراهم کند .
هر شرکتی می تواند با ردگیری کلیک های برخط مشتریان و حرکت انها از این وب سایت به وب سایت های دیگر با رفتار آنها آشنا شود . شرکت می تواند برای آگاهی از اثربخشی نسبی کالا های خود می تواند قیمتهای مختلف ، تیترهای متفاوت را در سایت در زمانهای مختلف آزمایش کند .


مزایای تحقیقات وب : 

بالالترین مزیت تحقیات وب سرعت زیاد و هزینه کم میباشد.  همچنین روش بسیار خوبی برای دستیابی به مخاطبان نوجوان ، مجرد و مرفه و تحصیلکرده ای است که به طور کلی گریز پاهستند

معایب تحقیقات برخط : 

 محدودیت دسترسی به نمونه ی مناسب وجود دارد .معلوم نیست مخاطبان از چه افرادی تشکیل شده باشند . فاقد پویایی رویکردهای حضوری است . مخاطب نمی تواند احساسات خود رابیان کند زیرا محیط اینترنت بسیار کلیشه ای است .
مهمترین مساله در تحقیقات برخط توجه به حریم خصوصی مصرف کنندگان است . مبادا محققان بی اخلاق پس از پایان تحقیق از ایمیل و اطلاعات مخاطبان سواستفاده کند . مساله دوم ایجاد مزاحمت برای افراد بدون جلب رضایت مخاطبان .  لازم به ذکر است بی توجهی به این عوامل باعث عصبانیت ، عدم همکاری مصرف کنندگان و افزایش دخالت دولت خواهد شد.

 

 

کتاب: اصول بازاریابی

نویسنده: فیلیپ کاتلر

مترجم : بهمن فروزنده

 

 

 

 

 

نوشتن نظر