حسن سلطانی
حسن سلطانی
پرسش های اساسی مشتریان
فروش

پرسش های اساسی مشتریان

پرسش های اساسی مشتریان
فروش

پرسش های اساسی مشتریان

  • چقدر هزینه دارد؟
  • چقدر در ازای سرمایه‌گذاری بدست می‌آورم؟
  • ظرف چه مدت این مبلغ به من برمی‌گردد؟
  • چگونه می‌توانم اطمینان یابم پیش‌بینی‌ها درست است؟

هرچه بهتر بتوانید شفاف‌سازی نمایید خرید از شما آسان‌تر می‌شود و هرچه پاسختان مبهم‌تر باشد فروش شما سخت‌تر خواهد شد.

باید به این نکته اشاره کنید که مشتری چگونه می‌تواند با توصیه‌های درست به مشتری سود برسانید.

درقسمت صحبت کردن از فرآیند آموزشی فروش،داستان‌ها، آمار، نتایج  تحقیقات و تجربیات مشتریان راضی را می‌توانید بهره ببرید .

بطور منظم مکث کنید و سوالاتی را مطرح سازید  تا بازخورد مشتری را ببینید.

چهار عامل ایجاد کننده تردید در خرید :

  • اولین مرحله قیمت کالا است، هرچه قیمت بالاتر باشد مشتری بیشتر احساس خطر می‌کند.
  • ریسک دوم، میزان عمر محصول است،
  • ریسک سوم،تعداد افراد درگیر خرید می‌باشد.
  • ریسک چهارم، آیا خریدار اولین خریدش را تجربه می‌کند ؟

وقتی که کار فروش را آغاز می‌کنید رفتار مشتریان شما را نا امید می‌کند اما پس از مدتی در می‌یابد بهانه‌ها بخشی از فرآیند فروش هستندکار شما این است ایرادات اساسی را شناخته و برای آنها پاسخی بیابید.

نوشتن نظر