حسن سلطانی
حسن سلطانی
متد فروش مشتری محور
فروش

متد فروش مشتری محور

متد فروش مشتری محور
فروش

متد فروش مشتری محور

Mike Bosworth  که کار خود را در شرکت زیراکس شروع کرد، کتابی در زمینه فروش مشتری محور منتشر نمود. او در این روش، 7 مرحله کلی را بیان میکند: 

مرحله اول: برنامه ریزی و تحقیق قبل از تماس کسب و کار مشتری را بشناسید و با یک دیدگاه، وارد ملاقات شوید. 

مرحله دوم: ایجاد علاقه با پرسیدن سوالات هوشمندانه، علاقه ایجاد کنید. 

مرحله سوم: تمرکز بر راهکارها روی راهکارها متمرکز شوید نه روی ارتباط. 

مرحله چهارم: کارکنان کسب و کار را هدف قرار دهید نه کاربران را به عبارت ساده، تصمیم گیران را هدف قرار دهید. 

مرحله پنجم: کاربرد مرتبط در مقابل اعتماد به محصول روی این تمرکز کنید که مشتری چطور از محصول استفاده خواهد کرد (نحوه استفاده از محصول در عمل) که نقطه مقابل آن، تمرکز روی خود محصول است. 

مرحله ششم: رقابت برای پیروزی در مقابل رقابت برای سرگرم ماندن قراردادهای فروش بیشتری ببندید. دلیل دیگری برای فروش وجود ندارد. 

مرحله هفتم: طبق زمان بندی خریدار ببندید نه زمان بندی فروشنده نماینده فروش باید با تمرکز روی مشتری، نیازهایش را تنزل داده و به سطح نیازهای مشتریان برساند. مخیر نمودن خریداران در خرید در مقابل وادار کردن آنها به خرید روش مشتری محور، نمایندگان فروش را به این سمت سوق میدهد که به آنها کمک کنند، نه اینکه صرفا به آنها بفروشند.

نوشتن نظر